23 juli 2008

semester, bara ett flöde

man måste vara utomhus på sommarens enda soliga dag men jag är inne och tittar på en skitfilm om dylan som gör att man vill hugga alla munspelsspelare i huvudet med en yxa som är trubbig, rostig och full av dödliga bakterier. i afrika är de bruna utanpå och röda inuti, jag är tvärtom, rutten som en fekalie och solstekt för när jag väl tvingade mig ut för att döva samvetet var det enda jag fick skoskav och malignt melanom. utomhus gör folk saker, skaffar sig minnen de kan dela, men vad ska man med halva minnen till? de skrattar och pratar med varandra, jag hör det, det susar, de dricker, kämpar, ler, ser och tycker om varandra och i vinter kommer de prata om den där kvällen på götgatan, tänk att solen sken och vi fann lyckan och varann och höll hand och gjorde saker i värmen när alla flygmyror kläcktes på samma gång, hur kunde man sitta inne en sådan dag och inte dela något med någon, så egoistiskt. i rapports första inslag indigneras, gråts och grottas det åt engla- och arbogafallet, det andra inslaget handlar om hur det snaskig rapporteringen blivit i samma typ inslag. eftersom det måste finnas två nyhetsprogram i svt kommer exakt samma sak sägas i aktuellt senare ikväll, fast av någon sommarvikarie med talfel (det är alltid r:en som är knepiga verkar det som), eventuellt bisutten av någon svettig sakkunnig i sommarskägg. när man zappar är det ingen idé att zappa förbi 4:an för där är det alltid reklam eller någon idiot i ful frisyr som läser innantill från en rullande remsa, det ser man för att blicken är ofokuserad och tittar snett och blankt. det kan också vara ernst som dyker upp och man ser på honom hur han så här i efterhand hatar sig själv oerhört för att han förstörde sitt varumärke genom att köpas av tv4, att framkalla självhat är 4:an bra på, lite av en affärsidé kanske, vi har något där, man borde bli konsult, har ju både idéer och hat, man ska ju se positivt på framtiden men det mesta är väl gjort.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag avundas din förmåga att skriva inlägg på hela och halva klockslag.